Kup
bilet
Zamknięte siłownie, a ćwiczyć trzeba. Najlepsze ćwiczenia do wykonania w domu

Kolejny lockdown zbliża się wielkimi krokami. Jak zadbać więc o sprawność fizyczną w czterech ścianach? Sprawdź najlepsze ćwiczenia do wykonania w domu!

Zamknięcie siłowni, rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa i kolejne obostrzenia nakładane na inne branże zwiastują jedno – kolejny lockdown. Rząd wspomina o nim coraz częściej, więc trzeba być odpowiednio przygotowanym. Na wiosnę zamknięto parki i lasy, a z domu można było wychodzić tylko w najpilniejszych sprawach. Tym bardziej warto już teraz poznać najlepsze ćwiczenia do wykonania w domu, które pozwolą utrzymać zgrabną sylwetkę.

Zaopatrz się w skakankę

Najlepsze ćwiczenia do wykonania w domu to temat rzeka, jednak wśród podstawowych propozycji nie może zabraknąć… skakania na skakance. Kojarzony z dziecięcymi zabawami sprzęt jest doskonałą alternatywą dla wykonywanych na maszynach ćwiczeń cardio. Przyspiesza bicie serca, poprawia krążenie krwi, pomaga spalić zbędne kalorie i wzmacnia mięśnie nóg. Same profity!

Stare dobre wypady

Są ćwiczenia, które równie efektywnie jak w siłowni, można wykonywać w domu. Wypady dla każdej kobiety to świetna alternatywa na wyszczuplenie dolnej części sylwetki. Dla osób, które cenią sobie większe obciążenia, warto dodać hantle, które zmienią układ ciężkości. Co zrobić, by wykonać to ćwiczenia? Wystarczy rozstawić nogi na szerokość ramion, ciało utrzymywać w pozycji pionowej i naprzemiennie robić duże kroki do przodu. Ważne jest, by pamiętać, że kolano nogi ugiętej nie może znaleźć się dalej niż stopa. To ochroni stawy przed nadmierną eksploatacją.

Pompki

To z kolei świetne ćwiczenia na górną partię mięśni, a w szczególności mięśnie klatki piersiowej. Warto przy nim pamiętać, że plecy muszą być idealnie wyprostowane. Dla lepszej efektywności ćwiczenia, łokcie należy skierować delikatnie do boków. Wersja dla nieco mniej zaawansowanych zakłada robienie pompek z półpozycji. Nogi nie są w niej proste, ponieważ kolana opierają się o matę.

Plank

Jeśli wydaje ci się, że minuta to krótko, spróbuj tyle wytrzymać w pozycji plank – tak mówi stare powiedzenie miłośników wysiłku fizycznego. To niezwykle wymagające ćwiczenie nie tylko angażuje mięśnie, ale skutecznie pozwala spalić kalorie. Jest proste, ale skuteczne. Wystarczy starać się wytrzymać jak najdłużej w pozycji podobnej do pompki, ale z ugiętymi rękami (tuż pod ramionami). Pamiętaj, ciało musi być w jednej linii!

plank

Wymachy nogą

To ćwiczenie można wykonać na wiele sposobów. Każdy z nich jest efektywny i pomaga wyrzeźbić mięśnie kończyn dolnych. Jedną z opcji jest ustawienie ciała luźno, ze złączonymi stopami, a następnie unoszenie nóg do prawego, a następnie lewego boku. Wymagana jest spora koordynacja i umiejętność utrzymania równowagi! Ćwiczenie można wykonać wymachując również nogą w przód i tył.

Kongresu FEM nie możesz przegapić!

Każdy, któremu bliska jest branża fitness, nie może przegapić FEM. Eksperci z wieloletnim doświadczeniem, najlepsi praktycy w branży, jak również osoby, które nie mogą żyć bez treningu – tych wszystkich ludzi spotkasz 21 kwietnia w Warszawie.

My też tam będziemy. Zarejestruj się już dziś!