Kup
bilet
Marka osobista i jej rozwój. Jak przeprowadzić zmiany?

Marka osobista - przejęcie kontroli nad nią może zrobić różnicę między niesatysfakcjonującą pracą a bogatą karierą. Jak przekonać do siebie innych eksponując swoje cechy?

Zdefiniuj miejsce docelowe

Rebranding nie jest łatwy. Jeśli jest źle przemyślany, wprowadza innych w błąd. Marka osobista może przez to nieodwracalnie ucierpieć. Warto więc zacząć od określenia, gdzie naprawdę chce się zainwestować swoją energię. Do tego potrzebny jest dogłębny research (pisma branżowe, rozmowy z przedstawicielami podobnego sektora). Żeby osiągnąć cel można również zatrudnić biznesowego mentora, który sprecyzuje cele i drogę do ich osiągnięcia.

KLIENT. ŁATWIEJ GO UTRZYMAĆ NIŻ POZYSKAĆ NOWEGO. JAK TO ZROBIĆ?

Następnie należy zbudować umiejętności niezbędne na nowej ścieżce. Ich posiadanie da pewność siebie oraz wiarygodność wymaganą do potwierdzenia wartości brandu w oczach innych.

Wykorzystaj swoją oryginalność

To, czym wyróżnia się dana marka osobista, ludzie zapamiętają. Można to wykorzystać na swoją korzyść. Wcześniejsze doświadczenia mogą znacząco wpłynąć na nową markę i pomóc się wyróżnić. Warto sprawdzić, jakie mechanizmy działania do tej pory się sprawdzały, a które nie. Ponadto, „ludzkie” podejście do kwestii biznesowych jest w cenie. Jeśli grupa ludzi posiada te same umiejętności, ale jedno z nich ma inne patrzenie na daną sprawę, nie traktujące zagadnienia jak kolejnej, standardowej procedury, istnieje duża szansa, że wyróżni wśród konkurencji.

Opracuj narrację

Aby chronić swoją markę osobistą, należy opracować spójną narrację, która dokładnie wyjaśnia, w jaki sposób zawodowa przeszłość pasuje do teraźniejszości. Przykład? Dana osoba pisała o biznesowej stronie wielu branż, w tym spożywczej i winiarskiej, a później chciała zmienić obszar zainteresowania na restauracyjny. Dzięki dobrej historii i wykazaniu ciągu przyczynowo-skutkowego hasło „Ona nic nie wie o jedzeniu, bo jest reporterem biznesowym od 20 lat” zamienia się w „Inaczej spojrzała na branżę spożywczą, ponieważ ma wiedzę, której większość ludzi nie posiada”.

Przedstaw się ponownie

Gdy już marka osobista zostanie stworzona, nawiązywanie nowych kontaktów będzie dość prostą sprawą. Trudniejszym zadaniem jest ponowne wprowadzenie się do istniejącej sieci.

ZAKWASY PO TRENINGU – JAK SIĘ ICH POZBYĆ?

Najpierw warto jest więc się upewnić, że wszystkie punkty kontaktowe (Facebook, LinkedIn, prywatna strona internetowa itp.) są spójne i aktualne. Nie można zapomnieć o skontaktowaniu się telefonicznie lub e-mailowo ze wszystkimi osobami z listy biznesowej, aby poinformować ich o nowym kierunku i, w stosownych przypadkach, poprosić o pomoc, radę lub możliwość współpracy.

Udowodnij swoją wartość

Kiedy zakłada się nową firmę, wierzy się w swoje umiejętności. Klienci mogą przepadać za właścicielem biznesu, ale jeśli nie zobaczą dowodu umiejętności, mogą się zrazić.

Tu właśnie pojawiają się blogi, podcasty, wideokasty i inne formy mediów społecznościowych. Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie własnej nazwy domeny internetowej i rozpoczęcie tworzenia unikalnej własności intelektualnej. Drugim, jeszcze ważniejszym, jest upewnienie się, że materiał oferuje prawdziwą wartość. Można szybko wykazać się wiedzą, jeśli pomoże się ludziom rozwiązać problem. Udostępnianie utworzonych treści umożliwia potencjalnym klientom lub pracodawcom przetestowanie podejścia przed podjęciem dużego zobowiązania.

Co dalej? Współpraca z szanowanymi mediami, rozwój biznesowych kontaktów i dalsze umacnianie pozycji, jaką ma marka osobista, dzięki kampaniom online i offline.

Kongres FEM

O marce osobistej na Kongresie FEM powie Łukasz Dojka.

Każdy, któremu bliska jest branża fitness, nie może przegapić FEM. Eksperci z wieloletnim doświadczeniem, najlepsi praktycy w branży, jak również osoby, które nie mogą żyć bez treningu – tych wszystkich ludzi spotkasz 25 listopada w Warszawie.

My też tam będziemy. Zarejestruj się już dziś!

Facebook Kongres FEM

Edukacja trenerów personalnych i instruktorów? Najlepszym kompendium wiedzy jest Kongres FEM.

Zobacz także program wydarzenia!

PROGRAM KONGRESU FEM