Kup
bilet
5 zaskakujących korzyści z trenowania

Każdy ma świadomość, że sport to zdrowie. Nie każdy jednak wie o liście zaskakujących korzyści z trenowania. Może ona przekona was do tego, by wraz z wiosną wrócić do aktywności fizycznej?

Ćwiczenia są świetne dla mózgu.

Korzyści z trenowania nie odnoszą się wyłącznie do poprawy wyglądu sylwetki i lepszej sprawności. Są one również związane z lepszą kondycją psychiczną, pamięcią i szybszym uczeniem się. Badania sugerują również, że ćwiczenia są obecnie wiodącym sposobem zapobiegania lub opóźniania wystąpienia choroby Alzheimera.

KLIENT. ŁATWIEJ GO UTRZYMAĆ NIŻ POZYSKAĆ NOWEGO. JAK TO ZROBIĆ?

Naukowcy nie wiedzą dokładnie, dlaczego aktywność fizyczna zmienia strukturę i funkcje mózgu. Jak dotąd odkryli, że poprawia przepływ krwi, przyspieszając wzrost nowych naczyń krwionośnych, a nawet nowych komórek mózgowych, dzięki białku BDNF (czynnik neurotroficzny pochodzenia mózgowego). BDNF wyzwala z kolei wzrost nowych neuronów i pomaga w naprawie oraz ochronie komórek mózgowych przed degeneracją.

Ćwiczenia drogą do bycia szczęśliwszym

Niezliczone badania pokazują, że wiele rodzajów ćwiczeń, od chodzenia po jazdę na rowerze, poprawia samopoczucie. Mogą one nawet złagodzić objawy depresji. Trening powoduje uwalnianie w mózgu substancji chemicznych - serotoniny, norepinefryny, endorfin, dopaminy, które poprawiają nastrój i łagodzą stres.

ZAKWASY PO TRENINGU – JAK SIĘ ICH POZBYĆ?

Korzyści z trenowania to późniejsze starzenie się

Wykazano, że ćwiczenia wydłużają żywotność nawet o pięć lat. Kiedy ludzie się starzeją, komórki w ciele ciągle się dzielą, a ich telomery - ochronne „czapki” na końcach chromosomów - stają się krótsze. Aby zobaczyć, jak ćwiczenia wpływają na wspomniane cząstki, naukowcy dokonali biopsji mięśnia od 10 zdrowych osób przed i po 45-minutowej jeździe na rowerze stacjonarnym. Odkryli, że ćwiczenia zwiększają poziom substancji chroniącej telomery, ostatecznie spowalniając ich skracanie w czasie. Wniosek? Ćwiczenia spowalniają starzenie się na poziomie komórkowym.

korzyści z trenowania

Skóra zyskuje

Ćwiczenia aerobowe zwiększają przepływ krwi do skóry, dostarczając tlen i składniki odżywcze, które poprawiają zdrowie tkanki, a nawet przyspieszają gojenie się ran. Dlatego też, kiedy ludzie mają kontuzje, powinni jak najszybciej zacząć się poruszać - nie tylko po to, aby upewnić się, że mięśnie nie zanikają, ale także po to, aby zapewnić dobry przepływ krwi.

Ruch może pomóc w wyzdrowieniu z poważnej choroby

Nawet bardzo energiczne ćwiczenia mogą być odpowiednie dla osób z różnymi chorobami przewlekłymi, od cukrzycy typu 2 po niewydolność serca. To nowe myślenie, ponieważ przez dziesięciolecia osobom z pewnymi chorobami radzono, aby nie ćwiczyły. Niedawna analiza ponad 300 badań klinicznych wykazała, że w przypadku osób dochodzących do zdrowia po udarze ćwiczenia fizyczne pomagały w rehabilitacji jeszcze skuteczniej.

Każdy, któremu bliska jest branża fitness, nie może przegapić FEM. Eksperci z wieloletnim doświadczeniem, najlepsi praktycy w branży, jak również osoby, które nie mogą żyć bez treningu – tych wszystkich ludzi spotkasz 25 listopada w Warszawie.

My też tam będziemy. Zarejestruj się już dziś!

Facebook Kongres FEM

Edukacja trenerów personalnych i instruktorów? Najlepszym kompendium wiedzy jest Kongres FEM.

Zobacz także program wydarzenia!

PROGRAM KONGRESU FEM